Παρασκευή 8 Ιουνίου 2012

Το ακορντεόν - Μάνος Λοΐζος


Στίχοι: Γιάννης Νεγρεπόντης.
Μουσική: Μάνος Λοΐζος.
Πρώτη εκτέλεση: Μάνος Λοΐζος
Άλλες εκτελέσεις: Βασίλης Παπακωνσταντίνου, Χάρις Αλεξίου

Στη γειτονιά μου την παλιά είχα ένα φίλο
που ήξερε και έπαιζε τ' ακορντεόν
όταν τραγούδαγε φτυστός ήταν ο ήλιος
φωτιές στα χέρια του άναβε τ' ακορντεόν.

Μα ένα βράδυ σκοτεινό σαν όλα τ' άλλα
κράταγε τσίλιες παίζοντας ακορντεόν
φασιστικά καμιόνια στάθηκαν στη μάντρα
και μια ριπή σταμάτησε τ' ακορντεόν.

Τ' αρχινισμένο σύνθημα πάντα μου μένει
όποτε ακούω από τότε ακορντεόν
κι έχει σαν στάμπα τη ζωή μου σημαδέψει
δε θα περάσει ο φασισμός!

12 σχόλια:

  1. καλημέρα ιπποτάκο καλωσορισες παντα με τις ωραιες και ευαισθητες αναρτησεις σου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα δελφινάκι μου!
      λίγο με την εξεταστική τώρα δεν έχω και πολύ ελεύθερο χρόνο...!
      αλλά τις εξελίξεις τις παρακολουθώ και κάποιες φορές πρέπει να "μιλάς", κι όχι να σιωπάς..
      ...
      Καλό ξημέρωμα να έχεις αύριο!

      Διαγραφή
  2. Kάποτε απλά τα ακούγαμε αυτά τα τραγούδια, τώρα πια oι στίχοι έχουν αρχίσει να συμβολίζουν κάτι, να γίνονται ιδέες !

    Καλημέρα Αντρέα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν ήθελαν να μην μάθαιναν τα παιδιά Ιστορία...;!
      να τα αποτελέσματα!
      τελειώνεις το λύκειο κι ούτε ξέρεις τι έχει συμβεί πραγματικά τα τελευταία πενήντα χρόνια!
      και το κορυφαίο βλέπεις να βγαίνουν σε διάφορα σχόλια σε όλο το ίντερνετ και να λένε καλά έκανε να φοβούνται λίγο!
      Ρε, πάμε καλά...;!
      Ποιος σου λέει ότι αύριο για τον χ ή ψ λόγο δεν θα σε θεωρήσουν προδότη και δεν θα είσαι ο επόμενος τους στόχος...;!
      τι να πω, πραγματικά...
      ...
      Καλό ξημέρωμα να έχεις Λεβίνα μου!

      Διαγραφή
  3. Καλημέρα!
    Το τραγουδούσα μικρή αυτό το κομμάτι. Ηχούσε ωραία στα αυτιά μου αλλά δεν καταλάβαινα τι ήθελε να πει.
    Τώρα πια αυτό έχει αλλάξει -και δεν ξέρω εάν είναι καλό ή κακό...
    Φιλί!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χριστίνα μου ακριβώς το ίδιο ένιωσα κι εγώ..!
      Βλέποντας έναν πολύ μα πολύ άντρα να τα βάζει με δυο γυναίκες, θυμωμένος, μου έρχονταν στο νου και στα χείλη...: ΔΕΝ θα περάσει ο φασισμός!
      ...
      Η γνώση είναι δύναμη...
      ...
      Καλό ξημέρωμα!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  4. Η ιστορια επαναλαμβανεται• ευτυχως που εχουμε μουσικη κληρονομια να τη συνοδεψει.

    Σε φιλω και σε καλησπεριζω Ξυλινε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι αυτό που λέμε,
      όταν ένα κράτος δεν γνωρίζει την Ιστορία του
      είναι καταδικασμένο να κάνει τα ίδια λάθη!
      ...
      Καλό ξημέρωμα να έχεις αοράτη μου!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  5. λατρεμένο τραγούδι!ρυθμός που μαγεύει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Συμμετέχοντας σε σχολικές χορωδίες, ως παιδάκι, το "Ακορντεόν" ήταν απλά ένα τραγούδι...
    Γύρω στα 16 μου, άρχισα να συνειδητοποιώ το νόημά του... Όχι απλά, να ξέρω τί εννοεί ο κάθε στίχος... Να συνειδητοποιώ, τί κρύβεται από πίσω... Από ιστορικά γεγονότα, κοινωνικές συνθήκες, πολιτικές αναταραχές...
    Ακόμα και σήμερα, που λόγω δουλειάς, ασχολούμαι με τη μουσική, όποτε ακούω Μάνο Λοΐζο, (οποιοδήποτε κομμάτι), ανατριχιάζω... Λατρεμένος...
    Δυστυχώς, μερικές φορές αργούμε να αντιληφθούμε διάφορα πράγματα, και πολύ φοβάμαι πως ίσως να είναι και από επιλογή μας...
    Συγνώμη για το μακροσκελές σχόλιο...
    Υπέροχο το ιστολόγιό σου...
    Καλώς σε βρήκαμε...
    Γιάννα & Γιάννης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κατ' αρχάς παιδιά καλώς ήρθατε απ' την γειτονιά μου και σας ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια..
      ...
      Τέτοια τραγούδια σε κάνουν να βλέπεις περισσότερα πράγματα, κι αν βέβαια το θες πραγματικά. Αυτό που βλέπω είναι πως ο άνθρωπος κάνει πλέον συνειδητά τις επιλογές του. Είμαστε άξιοι της μοίρας μας τελικά.
      Πάντως όσο περνούν τα χρόνια κάθε τι που αξίζει αποκτά και μεγαλύτερη αξία!
      Πως γίνεται αυτό..;
      Μάλλον απ' τον Θεό...
      ...
      Καλό ξημέρωμα εύχομαι!
      Να είστε καλά!

      Διαγραφή

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...