Τετάρτη 19 Δεκεμβρίου 2012

Κι η αυλαία πέφτει και τούτη τη χρονιά...



Και το 2012 έρχεται σιγά – σιγά προς το τέλος του…
Να το αποχαιρετήσουμε κι αυτό,
γιατί δύσκολο ήταν τελικά.
Μια χρονιά που έχασα, προσωπικά, πολλά,
χάθηκα,
και ακόμη αναζητούμαι…
Έτσι πως ήρθαν τα πράγματα
κι εγώ
αυτές τις επιλογές έκανα.
Χάθηκα κι από εδώ μέσα
και ο αποχαιρετισμός παράταιρος μοιάζει να τον πω
σε εσάς,
διότι θα μου πείτε
καλά – καλά δεν σε «είδαμε»
τώρα θα μας φύγεις κιόλας;
Αλλά έτσι είναι η ζωή,
πως αλλάζουν τα πράματα απ’ τη μια στιγμή
στην άλλη,
και πως αλλάζουμε κι εμείς
κι οι συνήθειες μας.
Ανεξήγητο.
Κι όμως έτσι γίνεται.
Πολύ αισιόδοξα όλα αυτά για Χριστούγεννα ε;!
Τέλος πάντων,
τα αφήνω όλα πίσω,
κι εύχομαι και εσείς
να κάμετε το ίδιο με αυτά που σας πληγώνουν!
Να έχετε όλοι σας όμορφες και καλές γιορτές,
πανέμορφα Χριστούγεννα,
κι επίσης μια γλυκιά Πρωτοχρονιά
γεμάτη ελπίδες και χαρά!
Όσο για εμένα,
πιστεύω και θαρρώ
πως θα επιστρέψω κάποτε
σαν κι αυτός που ήμουν…

© copyright, ανδρέας λισσόβας

Υ.Γ. η εικόνα, όχι Χριστουγεννιάτικη σίγουρα, νομίζω αντικατοπτρίζει όλη την αίσθηση (και την συναίσθηση;) που έχουμε όλοι μας, για αυτά που ζούμε και ζήσαμε (θαρρώ, λέω, στον εαυτό μου) το 2012...


Πάντα θα φεύγω - Ενδελέχεια

24 σχόλια:

  1. Ενας ιπποτης υπηρχε μεσα στη μπλογκογειτονια , φευγει κι αυτος..λυπαμαι που αφηνεις το μπλογκ σου..Θα μας λειψει το μπλογκ κ οι αναρτησεις σου, αλλα σεβαστον...Ευχομαι συντομα να ξαναρθεις..Καλα χριστουγεννα καλες γιορτες με υγεια ευτυχια αγαπη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. δελφινάκι μου, σ' ευχαριστώ πραγματικά για τα όμορφα σου λόγια..!
      το μπλογκ θα παραμείνει, δεν το διαγράφω. είτε επιστρέψω είτε όχι.
      το θέμα ήταν ότι απλώς είχα χαθεί ήδη από εδώ μέσα έτσι κι αλλιώς, οπότε το πράγμα φαινόταν από καιρό..
      ...
      Τέλος πάντων, εύχομαι κι εγώ δελφινάκι μου να περάσεις όμορφα τα Χριστούγεννα, και όλες οι γιορτές να είναι γεμάτες με αγάπη και κοντά σε δικούς σου ανθρώπους!

      Διαγραφή
  2. Αγαπητέ Ξύλινε, φίλε μου!Λυπάμαι που ακούω πως αναγκάζεσαι να φύγεις!Για την περίσταση θα σου πω αυτό που μου είπε ο παππούς μου πριν φύγω από την Αλβανία για Ελλάδα!
    Αγόρι μου τα βήματα που κάνεις στην ζωή σου γράφονται με ανεξίτηλο μελάνι στον δρόμο, στον χρόνο στην καρδιά σου και στο μυαλό σου! Ξέρεις γιατί; Γιατί ο άνθρωπος έχει την ανάγκη να ξανά περπατήσει στα ίδια βήματα ανάποδα για να φτάσει εκεί που ξεκίνησε, για αυτό μην κλαις όπου και να πας κάποια στιγμή πάλι εδώ θα έρθεις!(το μετέφρασα όσο καλύτερα μπορούσα) Έτσι και εσύ φίλε μου θα περπατήσεις πάλι πίσω στα βήματα που έκανες στη ζωή και θα σε ξανά δούμε είμαι σίγουρος!
    Καλά να περάσεις στις γιορτές, εύχομαι ο καινούργιος χρόνος να σε βρει με υγεία χαρά και κοντά σε ανθρώπους που αγαπάς και σε αγαπάνε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μου θύμισε ο λόγος του παππού σου, την Ιθάκη του Καβάφη. Σοφά λόγια που δεν πρόκειται ποτέ να ξεχάσεις, γιατί είναι βγαλμένα μέσα από την πείρα της ζωής...
      ...
      Σαν μεγαλύτερος, και κοντά στην ηλικία σου, Έντι, θα ήθελα να σου πω κάποια πράγματα που εγώ έχω μάθει μέχρι στιγμής και πιστεύω ότι θα σε βοηθήσουν...
      Μην πεις ποτέ πως είσαι μόνος, ακόμη κι όταν είσαι. έχεις την Ποίηση! Ακόμη κι όταν δεις πως όλα θα σβήσουν, κι άνθρωποι που ήξερες φύγουν, μην ξεχνάς πως δεν είσαι μόνος! Έχεις την Ποίηση! Κάν' την κτήμα σου, κάνε την να είσαι εσύ, κι έτσι να ζεις και να αναπνέεις - αν και πιστεύω ήδη το έχεις καταφέρει αυτό!
      Θα δεις πολλά, να ξέρεις και όταν περνάνε τα χρόνια θα δεις πως το πιο σημαντικό, πέρα από την υγεία, είναι να κρατάς τον εαυτό σου ατόφιο, ατσαλάκωτο στις απαιτήσεις των ανθρώπων, και δυνατό απέναντι στις ψεύτικες επιθυμίες και πάθη. Λάθη θα κάνεις, όπως όλοι μας, μα ποτέ μην τα ξεχάσεις, και να ξέρεις πως σου δίνουν περισσότερα κι απ' ότι τα σωστά...
      ...
      Όσο για τον αν θα ξανασυναντηθούν οι δρόμοι μας, είμαι σίγουρος πως θα γίνει. Έχουμε πολλά ακόμη να δώσουμε ο ένας στον άλλο, θαρρώ!
      Θα σε αφήσω με έναν στίχο από έναν ποιητή, που έχει πολλά ακόμη να δώσει:
      "Έχεις ένα όνειρο και η φλόγα,
      να αντέξει μπορεί μύριες φουρτούνες."
      ...
      Καλά Χριστούγεννα και όμορφη Πρωτοχρονιά να έχεις, όπως πραγματικά τα επιθυμεί η καρδιά σου κι η ψυχή σου!

      Διαγραφή
  3. κ εγω με εχασα καπου το καλοκαιρι, πηρα τον χρονο μου κ μετα σηκωσα κεφαλι γιατι δεν γινεται κι αλλιως..

    οπως σου εγραψα κ στο δικο μου,
    'τα κριματα σου μαζεψε τα και ριχτα, οσο θα καιγονται θα δινουνε φως στη πιο μεγαλη νυχτα'
    κρατα μονο αυτο που θα μεινει μαζι με τις σταχτες.
    αν μεινουν μονο οι σταχτες, μη το σκεφτεσαι καν, δεν αξιζε τον κοπο.
    αλλα παντα κατι μενει..

    εγω το 2007-2008 ξαναεγραφα στο μπλογκ μου, αλλα περασα μια δυσκολη φαση, εσβησα ολες τις αναρτησεις εκτος απο την τελευταια και το παρατησα. περσυ ξαναγυρισα, του αλλαξα μορφη, αλλαξα τον τροπο που εγραφα, αυτα που εγραφα. ειχα αλλαξει κι εγω. οποτε μαλλον σου ευχομαι το ιδιο!
    καλες γιορτες!
    (αν δεν εχεις διαβασει τον αλχημιστη του κοελιο, στο προτεινω, ειδικα τωρα! αυτο και το 'να σου πω μια ιστορια' του χορχε μπουκα'ι'. τα διαβασα κ τα 2 σε δυσκολες περιοδους κ μαλλον ηταν το 'σημαδι' που εψαχνα για να καταλαβω..)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φανή μου, απ' ότι βλέπω καταλαβαίνεις λίγο πολύ σε ποιον δρόμο είμαι τώρα... πρέπει να φύγω, γιατί ήδη έχω φύγει. άλλαξα. και δεν δίνω εδώ, αυτά που πραγματικά θα ήθελα να δώσω...
      κι όταν φτάνω σε ένα τέτοιο σημείο είτε σε σχέσεις με ανθρώπους είτε με πράγματα, προτιμώ να μην κοροϊδεύω τον εαυτό μου και να είμαι ξεκάθαρος, παρά να το τραβώ από τα μαλλιά...
      ...
      όσο για τις στάχτες όπως μου λες, αυτό βασικά θέλω να πετύχω τώρα. να ξαναγεννηθώ μέσα από αυτές:
      "Μες στα όνειρα γεννιέμαι κι από 'κει βγαίνω στον κόσμο. Δεν ζω πολλά χρόνια, αλλά με νοσταλγούν σαν με χάσουν. Με ποθούν, με θέλουν, μα σαν με αποκτήσουν με ξεχνούν και με αφήνουν να χαθώ. Σαν χαθώ δεν γυρίζω πίσω. Είμαι από ξύλο και σαν πεθάνω γίνομαι στάχτη για να ξαναγεννηθώ κάπου αλλού. Σαν τον φοίνικα και 'γω. Αυτή είναι η κατάρα μου, να γεννιέμαι και να πεθαίνω χωρίς να ζω. Γιατί είμαι ο Ξύλινος Ιππότης..." αυτός είμαι, αυτή είναι η ουσία μου, κι έτσι έμαθα να ζω.
      ίσως να ξανάρθω από εδώ, ίσως να μην, ποιος ξέρει τι μας ξημερώνει;
      ...
      Τον αλχημιστή τον διάβασα μικρός. Το να σου πω μια ιστορία, δεν το γνωρίζω. Γνωρίζω λιγάκι τον Μπουκάϊ και ξέρω πως είναι σπουδαίος συγγραφέας, οπότε θα το έχω στα υπόψιν μου.
      ...
      Να περάσεις πολύ όμορφα αυτές τις γιορτές εύχομαι, όπως πραγματικά επιθυμείς και να απολαύσεις αυτές τις στιγμές κοντά στους δικούς σου!
      Όμορφα Χριστούγεννα και μια όμορφη Πρωτοχρονιά να σου ξημερώσουν!
      ...
      Υ.Γ. για μια ακόμη φορά να σου ζητήσω και από εδώ συγνώμη για το θέμα που συζητήσαμε στις αρχές του μήνα, και ήμουν πραγματικά, να το πω, ατσούμπαλος. θέλω να παραδέχομαι τα λάθη μου και να τα λέω, δίχως να κρύβομαι ή να τα αγνοώ.

      Διαγραφή
    2. Ξυλινε μου ιπποτη, εγω την εχω ξεχασει ηδη αυτη τη αψημαχια, ημασταν κ οι 2 φορτωμενοι!

      εχουμε μοιραστει τοσα πραγματα μεσα απο τα μπλογκ μας ολον αυτο τον καιρο, οποτε ας το θεωρησουμε κακη στιγμη κ ας το ξεχασουμε!

      ευχομαι κ παλι καλες γιορτες κ ελπιζω να τα ξαναπουμε!
      εχεις κ το μεηλ μου!

      Διαγραφή
    3. να 'σαι καλά, φανή μου!
      επίσης καλές γιορτές!
      :)

      Διαγραφή
  4. Αντρέα μου όπου κι αν θα είσαι σημασία έχει να νιώθεις και να περνάς εσύ καλά !
    Σίγουρα μας έχεις λείψει, θα μας λείψεις ακόμα περισσότερο όμως εσύ γνωρίζεις τον χρόνο και τα θέλω σου και κάποια στιγμή είμαι σίγουρη πως θα ξαναγυρίσεις να μας μιλήσεις.
    Σου εύχομαι καλές γιορτές να περάσεις, να μη χάσεις ποτέ την ελπίδα σου για το αύριο και να μην αφήσεις το σήμερα να σε καταβάλλει !
    Το καλύτερο θα ονειρευόμαστε, γι αυτό θα παλεύουμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λεβίνα μου, χάθηκα πραγματικά πολύ εδώ μέσα, και σας έχω χάσει πολύ όλους και δεν μου άρεσε αυτό. Προτιμώ να αποχωρήσω κι αν με το καλό τα φέρει ο καιρός να επιστρέψω πάλι.
      Έχουν έρθει αλλιώς τα πράγματα όπως είπα και στην ανάρτηση.
      Κάποια στιγμή σίγουρα θα περνώ από καμιά βόλτα απ' τα σπιτάκια σας, σίγουρα!
      ...
      Καλές γιορτές να έχεις κι εσύ Λεβίνα, όμορφα Χριστούγεννα, και ακόμη πιο όμορφη Πρωτοχρονιά!
      Την ελπίδα μας και την πίστη μας, την φυλάμε πολύ καλά, και τα όνειρα δεν σταματούν να μας εμπνέουν!

      Διαγραφή
  5. ειλικρινα εχω αρχισει να πιστευω πως το 2012 ηταν μια πολυ ασχημη χρονια για ολους. δεν εχουμε να κανουμε τιποτε αλλο απο το να ελπιζουμε πως η επομενη θα ειναι πολυ διαφορετικη και προπαντων ανθρωπινη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. δεν ήταν καλή ήλι μου πραγματικά αυτή η χρονιά.. και μακάρι τα προβλήματα να εξανεμίζονται σιγά - σιγά με το νέο έτος!
      Εύχομαι να περάσεις όμορφα τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά!

      Διαγραφή
  6. Ακολούθησε τις επιταγές της ψυχής...
    Καλές γιορτές, εύχομαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. αυτό έχω κατά νου κι εγώ...
      ...
      Όμορφα Χριστούγεννα και μια γλυκιά Πρωτοχρονιά να έρθει εύχομαι!

      Διαγραφή
  7. Αγαπητέ Ξύλινε μου Ιππότη,

    Ότι κι αν κάνεις στη ζωή σου να θυμάσαι πως φεύγεις από κάπου κι από κάτι, μα στην ουσία ξαναγυρνάς σε κάτι άλλο κάπου αλλού....

    Ελπίζω να παραμείνεις καθάριος κι ατόφιος, κρατώντας αναμμένη τη φλόγα μέσα σου - μην την αφήσεις ποτέ να σβήσει.

    Επίσης σου εύχομαι ένα 2013 Γεμάτο Αλλαγές προς το ΚΑΛΥΤΕΡΟ (όσο δύσκολο κι αν φαίνεται....η Ελπίδα Πάντα θα Πεθαίνει Τελευταία)

    Θα μας λείψεις..!! Σε φιλώ, με εκτίμηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. αοράτη μου, σ' ευχαριστώ για τα όμορφα σου λόγια!
      θέλω να πιστεύω ότι φεύγω για κάποιο διάστημα από εδώ, κι όχι παντοτινά... ίσως να κρατήσει πολύ το διάστημα αυτό, αλλά θαρρώ πως θα επιστρέψω.. όπως είπε κι ο Έντι, πάντα επιστρέφουμε...
      ...
      Εύχομαι κι εσένα αοράτη μου να περάσεις όμορφα τα Χριστούγεννα, το νέο έτος να είναι πιο καλό από αυτό που πέρασε και να τις περάσεις όλες τις γιορτές με αγαπημένα πρόσωπα!
      ...
      Υ.Γ. κι εμένα θα μου λείψετε!

      Διαγραφή
  8. Λυπάμαι...μα ήδη έλειπες πολύ σε μένα!
    Πάρε το χρόνο σου κι εδω είμαστε...
    Καλές γιορτές εύχομαι στην ζεστή αγκαλιά των αγαπημένων σου.
    Φιλιά πολλά! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το ξέρω Λιακάδα μου.. για αυτό αποφάσισα να λείψω και να αποχωρήσω (πιστεύω, για ένα διάστημα..), γιατί ήδη είχα αρχίσει να "φεύγω" από εδώ.
      Το μπλογκ δεν πρόκειται να διαγραφεί και θα μείνει ως είναι. και το προφίλ μου επίσης.
      ...
      Εύχομαι κι εγώ να περάσεις όμορρφα στις γιορτές και να είναι πανέμορφα και τα Χριστούγεννα κι η Πρωτοχρονιά! Ότι επιθυμεί η καρδιά σου να το φέρει ο νέος χρόνος!

      Διαγραφή
  9. ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!!ΣΟΥ ΕΥΧΟΜΑΙ ΑΠΟ ΚΑΡΔΙΑΣ ΚΑΛΗ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑ ΜΕ ΠΟΛΥ ΑΓΑΠΗ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ.ΦΙΛΑΚΙΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ΄ευχαριστώ Γιώτα, και σε εσένα εύχομαι έναν όμορφο χρόνο!
      Να περάσεις όμορφα και σήμερα αλλά και αύριο!

      Διαγραφή
  10. Χάρηκα πολύ, που -έστω κ' λίγο- κ' έστω κ' διαδικτυακά, κατάφερα να σε γνωρίσω...
    Μου έχεις δώσει την εντύπωση πως είσαι ένα πολύ σπάνιο παιδί...
    Καλή χρονιά!!!
    Υγεία, χαμόγελο, αισιοδοξία!!!
    Ψηλά το κεφάλι κ' μέσα από την καρδιά μου, όλα να σου πάνε όπως τα έχεις ονειρευτεί!!!
    Τα φιλιά μας!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια...
      ίσως να ξανά επιστρέψω κάποτε,
      ποτέ δεν ξέρεις τι σου ξημερώνει.
      ...
      Καλή χρονιά εύχομαι κι εγώ, με αγάπη, ευτυχία, ελπίδα και πάνω απ' όλα υγεία!
      Να 'στε καλά σε ότι κι αν κάνετε,
      και ο Θεός να σας χαρίζει όλα αυτά που επιθυμείτε και σας κάνουν χαρούμενους!

      Διαγραφή
  11. ε ψιτ χαμενο κορμι...μετα απο τοσο καιρο...θα το δεις! Φευγει κανεις μοναχα εαν εχει που να παει καλύτερα οποτε αν δεν με διαβασεις τωρα τοτε καλα κανεις μεινε αδιαβαστος ΠΕΡΝΑς ΚΙ ΕΚΕΙ ΚΑΛΆ! Αν παλι με διαβασεις τοτε καλα κανεις γιατι θα εισαι διαβασμενος και γεματος...μην πουμε πως μπορει να ξαναγυρισεις εδω μεσα ταξιδεμένος. Ξερεις η οθονη εχει τελικα ψυχη οταν σου απαντα αναλόγως.../Απο το Αγραφο Βιβλίο καλή συνεχεια οπου κι αν εισαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ίσως να ξανά 'ρθω, όταν το νιώσω. ίσως να μην το νιώσω και να μην έρθω. μπορεί και να έρθω άλλος, διαφορετικός. όπως λέει και το τραγούδι πιο πάνω:
      "Πάντα θα φεύγω
      και θα γυρίζω πιο χλωμός και πιο μεγάλος
      ώσπου μια μέρα
      Δεν θα 'μαι αυτός που είχε φύγει μοναχός,
      δε θα 'μαι αυτός,
      δε θα 'μαι αυτός που είχε φύγει μοναχός
      μα ένας άλλος..."
      ...
      Καλύτερα, χειρότερα... ποιος ξέρει; από εμάς εξαρτάται πως θα το δούμε τελικά, κάθε τι.
      ...
      Ιωάννα μου σ' ευχαριστώ πάντως για την ευχή κι εύχομαι κι εγώ να είσαι καλά ότι κι αν κάνεις!
      Μια όμορφη εβδομάδα εύχομαι!

      Διαγραφή

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...