Σάββατο 7 Σεπτεμβρίου 2013

2 Χρόνια Ξύλινος Ιππότης



Από χρόνο σε χρόνο, κι από όνειρο σε ανάμνηση, μέχρι να φτάσει κάποτε το πλήρωμα το αναπόφευκτο του χρόνου. Έτσι λοιπόν κι εδώ, ο Ξύλινος Ιππότης, έφτασε τα 2 χρόνια του και παρά τις κατά καιρούς επιθυμίες του εν λόγω «ποιητή», συνεχίζει να ζει και να αναπνέει, να ακολουθεί το δικό του δρόμο, όντας πλέον όπως είναι και η ουσία του, όχι αθάνατος, μα πάντοτε αναγεννημένος, ξανά και ξανά, σε αντίθεση με όλη την φύση της ζωής και του θανάτου. Αλλά σαν να βλέπω πλέον καλύτερα με την πείρα που αποκτώ κι εγώ, κάτι σα να διακρίνεται στο ξίφος του Ιππότη. Σκαλισμένη βλέπω, μια επιγραφή:
«Verba volant, scripta manent»
Κι αυτό μάλλον το σκάλισε για να το θυμάται πάντοτε, να μην το ξεχνά, όταν κάθε λέξη που ξεπηδά μέσα στο χαρτί, πως δεν είναι απλά λέξεις σε σειρά αυτά που κάμει, μα λόγος αιώνιος, που διαμορφώνει τον χαρακτήρα του, τη ζωή του, την μοίρα του. Την μοίρα που σκαλίζει κάθε μέρα που περνά, με τον τρόπο του, όπως σιγά - σιγά και ταπεινά έμαθε, σε ένα μικρό δωμάτιο, στο πατρικό του, στο χωριό του, τα βράδια, μ’ ένα μόνο φως από ένα μικρό φωτιστικό, τις νύχτες αυτές που τίποτε δεν μπορούσε να μπει ανάμεσα σε αυτόν και το χαρτί. Κανείς δεν μπορούσε να μπει ανάμεσα σ’ αυτόν και στις σκέψεις του. Σ’ αυτόν και στα όνειρα του. Σ’ αυτόν και στην ζωή του. Κι έγινε όλο αυτό συνήθεια, έγινε σώμα, έγινε πνεύμα, έγινε Ξύλινος Ιππότης.
Άνοιξε όμως ο ασκός του Αιόλου, κι από την βαθιά κι αχόρταγη μνήμη αρχίζουν να ξεπηδούν αναμνήσεις από τα μακρινά και από τα κοντινά, απ’ τα σημαντικά κι απ’ τα ασήμαντα, απ’ τα λίγα της ζωής, κι απ’ τα πολύ λίγα που γίνονταν απλά στιγμές. Στην ουσία όμως δεν επιθυμώ απόψε να δέσω τις περίεργες αυτές νύμφες σ’ έναν χορό, όπως συνηθίζω πολύ συχνά να κάμω, και θα τις αφήσω να χορέψουν μια άλλη στιγμή, μια άλλη βραδιά, που θα ξανά αναγεννηθεί για άλλη μια φορά ο Ξύλινος Ιππότης, όταν πάλι από καιρό φτάσει να καεί…
Όχι, όχι, ο Ιππότης ετούτη τη στιγμή είναι πολύ καλά. Δεν πλησιάζει καμιά φωτιά ακόμη στον ορίζοντα. Στέκεται φρουρός στον μικρό του πύργο στις παρυφές του δάσους, αγναντεύοντας τους καιρούς… Αυτή είναι η δουλειά του, αυτό είναι το καθήκον του. Και του αρέσει. Δεν φοβάται. Ίσως γιατί ξέρει πως όσες φωτιές κι αν πλησιάσουν και τον κάψουν, οι ίδιες θα είναι που θα τον ξανά αναγεννήσουν, και θα τον κάμουν δυνατότερο και σοφότερο…

© copyright, ανδρέας λισσόβας

Το όνειρο του πολεμιστή - Γιάννης Χαρούλης

Στου δράκου την καμπούρα
πάνω στης ράχης το φτερό
στ’ άγρια τα κάστρα πολεμάω
κι έτσι τους χρόνους μου μετρώ

Φτιάχνω φαρέτρα μαύρη
απ’ της νύχτας τα μαλλιά
πάνω στης γης τ’ αλάτι γράφω
και τραγουδώ με τα σκυλιά

Την κούπα μου γεμίζω,
κερνάω το φίδι για να βγει
όρθιος στον ήλιο να γρικάω,
 στον ουρανό του αετού η κραυγή.

20 σχόλια:

  1. Πάντα να στέκεσαι φρουρός στον μικρό σου πύργο ~ ακλόνητος, αλύγιστος, και προπάντων δημιουργικός.

    Φιλιά απ' την Απέναντι Όχθη του Ατλαντικού..!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ, αοράτη μου, για τα καλά σου λόγια!
      Να είσαι πάντοτε καλά!
      ...
      Θα στείλω κι εγώ με την σειρά μου φιλιά, από την όμορφη μας πατρίδα!

      Διαγραφή
  2. Kαλημέρα Ξύλινε Ιππότη.Τα καλύτερα σου εύχομαι και να δίνεις και σε μας είκόνες και σκέψεις, από αυτά που βλέπεις και ακους.Αποπνέεις δύναμη που παίρνεις απο την πανοπλία σου και σοφία που απέκτησες από την εμπειρία σου.
    Σέυχαριστώ πολύ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα και σε σένα Αντ' Αυτού!
      Σ' ευχαριστώ πάρα πολύ για τα καλά σου λόγια!
      ...
      Χαίρομαι που βρεθήκαμε, φίλε μου, τώρα τελευταία γιατί το πνεύμα σου μου θυμίζει ετούτο το ποίημα:
      «Ο Ελεγκτής»

      Ένας μπαξές γεμάτος αίμα
      είν’ ο ουρανός
      και λίγο χιόνι
      έσφιξα τα σκοινιά μου
      πρέπει και πάλι να ελέγξω
      τ’ αστέρια
      εγώ
      κληρονόμος πουλιών
      πρέπει
      έστω και με σπασμένα φτερά
      να πετάω.
      Σαχτούρης Μίλτος
      ...
      Υ.Γ. το ευχαριστώ είναι πολύ...

      Διαγραφή
  3. Άφοβε Ξύλινε Ιππότη να συνεχίσεις ακούραστα τις επαφές σου με το χαρτί και τίποτα να μην μπει ανάμεσά σας για να απολαμβάνουμε και εμείς την καταπληκτική γραφή σου.
    Καλή συνέχεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ Ελένη μου, για τα όμορφα σου λόγια!
      Εύχομαι να είσαι πάντα καλά, για να δίνεις την όμορφη ματιά σου, σε όλους όσους βρίσκονται κοντά σου!
      ...
      Ένα όμορφο Σαββατοκύριακο να περάσεις!

      Διαγραφή
  4. Τι όμορφα που γράφεις; Εγώ σε ανακάλυψα πρόσφατα, αλλά κάθε φορά μαγεύομαι από τον τρόπο και τις λέξεις που χρησιμοποιείς...
    Να συνεχίσεις να δημιουργείς... Για πολλά ακόμα χρόνια...
    Καλή συνέχεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ Rylie μου πάρα πολύ για τα όμορφα σου λόγια!
      Χαίρομαι που με ανακάλυψες, και σε βρήκα κι εγώ έτσι...!
      ...
      Ένα όμορφο Σαββατοκύριακο να έχεις εύχομαι!

      Διαγραφή
  5. Μ'άρεσε...
    Είναι καλό να έχεις επίγνωση και το γνώθι σεαυτόν!
    Mπράβο σου Ανδρέα μου!
    Καλό σου βράδυ ! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ Λιακάδα μου για τα όμορφα λόγια σου!
      Δεν ξέρω σε τι σημείο βρίσκομαι στο γνώθι σεαυτόν, αλλά ήταν μια πολύ δυνατή επιθυμία για πραγματοποίηση από την στιγμή που το έμαθα πρώτη φορά... Αυτό που κατάλαβα όμως με τον καιρό, είναι πως τον χαρακτήρα εμείς τον φτιάχνουμε, και δεν προϋπάρχει, έτσι λοιπόν δεν τον αναζητούμε, αλλά τον μαθαίνουμε. Κι επειδή κάθε μέρα, όλο και κάτι νέο προκύπτει, πρέπει και πάλι να βάζουμε τον εαυτό μας κάτω από το πρίσμα της αυτογνωσίας... Οπότε την μια μέρα μπορεί να γνωρίζεις πολύ καλά τον εαυτό σου, και την άλλη να τον χάσεις...
      ...
      Μια όμορφη Κυριακή να έχεις Λιακάδα μου!

      Διαγραφή
  6. Εγώ πάλι γλυκέ μου ξύλινε ιππότη σου εύχομαι να είσαι πάντα δυνατός και να μη διστάσεις ποτέ να μάχεσαι μέσα και έξω απο το μαγικό σου κάστρο με την πένα σου και με τον πλούτο του συναισθηματικού σου κόσμου.... κι έτσι να μετράς πολλούς χρόνους κοντά μας με τη γραφή σου και να λάμπεις πάντα σαν αστέρι μέσα στην απεραντοσύνη και να προωθείς πολιτισμό κουλτούρα και ομορφιά....καλό σου βραδάκι Ανδρέα μου..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ kate μου για τα όμορφα σου λόγια!
      Εύχομαι κι εσύ πάντοτε να κάνεις αυτό που αγαπάς!
      ...
      Καλό βράδυ εύχομαι κι εγώ να έχεις!

      Διαγραφή
  7. Καλώς σας βρήκα...Χρόνια πολλά στο όμορφο σπιτάκι σου, με τα ωραία σου ποιήματα που τα μοιράζεσαι μαζί μας και μας κρατούν συντροφιά..Πάντα να έχεις εμπνεύσεις για ποίηματα / αναρτήσεις και όσο έχεις όρεξη να τα μοιράζεσαι μαζί μας στην όμορφη μπλογκογειτονιά μας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πάρα πολύ δελφινάκι μου! Να είσαι πάντοτε καλά και να συνεχίζεις να λάμπεις μέσα στα μπλογκς μας, όπως κάνεις τώρα!
      ...
      Ένα όμορφο βράδυ να έχεις!

      Διαγραφή
  8. Πάντα να είσαι ο εαυτός σου, Ανδρέα μου!
    Αυτός ο υπέροχος, ξεχωριστός και αλτρουιστής Ιππότης, μου έχουμε την τύχη να γνωρίζουμε μέσα από τη γραφή του!
    Καλή συνέχεια σε όλα όσα κάνεις!
    Χρόνια πολλά!
    Τα φιλιά μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ γιάννα μου, για τα όμορφα σου λόγια!
      Καλή συνέχεια επίσης και σε 'σένα εύχομαι!
      ...
      Μια όμορφη μέρα να περάσεις!

      Διαγραφή
  9. 'δεν είναι απλά λέξεις σε σειρά αυτά που κάμει, μα λόγος αιώνιος, που διαμορφώνει τον χαρακτήρα του, τη ζωή του, την μοίρα του'
    σε μια φραση τα συνοψιζεις ολα κ εξηγεις γιατι αυτος που γραφει αναπνεει στο γραπτο του..

    καλη συνεχεια κ (καθυστερημενα) χρονια πολλα για τα γενεθλια του 'σπιτικου' σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυθόρμητα μου βγήκε άλλωστε, φανή μου, γιατί αυτό νιώθω όταν γράφω...
      ...
      Να είσαι καλά, σ' ευχαριστώ, κι εύχομαι κι εγώ να συνεχίσεις την όμορφη δουλειά που κάνεις!

      Διαγραφή

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...