Τρίτη 17 Ιανουαρίου 2012

Αγάπη



Μία ομάδα επαγγελματιών ερεύνησε ένα δείγμα παιδιών 4-8 ετών ως προς την ερώτηση: «Τί σημαίνει αγάπη» 

Oι απαντήσεις ήταν οι εξής:

Τόνια 6 ετών
Όταν η γιαγιά μου έπαθε αρθρίτιδα δεν μπορούσε να βάψει τα νύχια των ποδιών της γιατί δεν μπορούσε να σκύψει. 
Έτσι της τα έβαφε ο παππούς μου παρότι και αυτός είχε αρθρίτιδα στα χέρια του.

Ρεββέκα 8 ετών
Όταν κάποιος σε αγαπά ο τρόπος πού προφέρει το όνομά σου είναι διαφορετικός. 
Ξέρεις ότι το όνομά σου είναι ασφαλές στο στόμα του.

Βασίλης 4 ετών
Αγάπη είναι όταν ένα κορίτσι βάζει άρωμα κι ένα αγόρι άφτερ σέιβ 
και μετά βγαίνουν έξω μαζί και μυρίζουν ο ένας τον άλλο.

Κάρολος 5 ετών
Αγάπη είναι όταν βγαίνεις γιά φαγητό και δίνεις στον άλλο τις μισές τηγανιτές σου πατάτες 
χωρίς να του ζητήσεις να σου δώσει κι αυτός από τις δικές του.

Χριστίνα 6 ετών
Αγάπη είναι αυτό πού σε κάνει να χαμογελάς όταν είσαι κουρασμένη.

Λευτέρης 4 ετών
Αγάπη είναι όταν η μαμά φιάχνει καφέ γιά τον μπαμπά 
και πίνει πρώτα μιά γουλιά εκείνη γιά να δεί αν τον πέτυχε.

Δανιήλ 7 ετών
Αγάπη είναι όταν φιλιέσαι όλη την ώρα. 
Μετά βαριέσαι να φιλιέσαι αλλά θέλεις συνέχεια να είσαι μαζί με τον άλλο και να μιλάτε. 
Η μαμά μου κι ο μπαμπάς μου έτσι κάνουν. Κι όταν φιλιούνται εμένα μου φαίνεται αηδία.

Αιμιλία 8 ετών
Η αγάπη είναι όταν είσαι στο δωμάτιό σου τα Χριστούγεννα κι ανοίγεις τα δώρα,
αν σταματήσεις το άνοιγμα θα ακούσεις την αγάπη.

Πάνος 7 ετών
Αν θέλεις να μάθεις ν’ αγαπάς καλύτερα πρέπει να ξεκινήσεις από ένα φίλο πού μισείς.

Νίκη 6 ετών
Υπάρχουν δύο είδη αγάπης. 
Η αγάπη των ανθρώπων και η αγάπη του Θεού. 
Αλλά ο Θεός τα έχει φιάξει και τα δύο.


Τζένη 8 ετών
Η αγάπη είναι όταν λες σε ένα αγόρι ότι σου αρέσει το πουκάμισό του 
κι αυτός το φοράει μετά κάθε μέρα.

Ελλη 7 ετών
Η αγάπη είναι σαν το γέρο και τη γριά πού μετά από τόσα χρόνια πού γνωρίζονται είναι ακόμα φίλοι.

Θωμάς 6 ετών
Κατά τη διάρκεια του ρεσιτάλ πιάνου μου μ΄έπιασε φόβος πάνω στη σκηνή. 
Τότε κοίταξα κάτω και είδα τον μπαμπά μου να με χαιρετάει χαμογελώντας. 
Ηταν ο μόνος πού το έκανε αυτό. Τότε μου πέρασε ο φόβος.

Μαρία 8 ετών
Η μαμά μου με αγαπάει πιό πολύ απ’ όλους. 
Κανένας άλλος δεν έρχεται να με φιλήσει όταν πέφτω γιά ύπνο.

Κλαίρη 6 ετών
Η αγάπη είναι όταν η μαμά δίνει στο μπαμπά την καλύτερη μερίδα φαί.

Ελένη 5 ετών
Η αγάπη είναι όταν η μαμά βλέπει τον μπαμπά αξύριστο και βρώμικο 
και πάλι πιστεύει ότι είναι ωραιότερος κι απ’ τον Ρόμπερτ Ρέντφορντ.

Χρήστος 7 ετών
Αγάπη είναι όταν το σκυλάκι σου, σου γλύφει το πρόσωπο 
ακόμα κι αφού το άφησες μόνο του όλη μέρα.

Μαριάννα 4 ετών
Ξέρω ότι η αδελφή μου μ’ αγαπά γιατί μου δίνει όλα τα ρούχα της 
ακόμα κι άν πρέπει να βγεί έξω και να αγοράσει άλλα.

Λάμπρος 4 ετών
Αφήνω την μεγαλύτερη αδελφή μου να με πειράζει 
γιατί η μαμά λέει ότι με πειράζει επειδή μ’ αγαπάει. 
Και μετά εγώ πειράζω την μπέιμπι σίτερ γιατί την αγαπάω.

Αλεξάνδρα 4 ετών
Όταν αγαπάς κάποιον οι βλεφαρίδες σου ανοιγοκλείνουν και βγάζουν αστεράκια.

Κατερίνα 7 ετών
Αγάπη είναι όταν η μαμά βλέπει το μπαμπά στην τουαλέτα και δεν σιχαίνεται.


Μάρκος 6 ετών
Δεν πρέπει να λές σ’ αγαπώ αν δεν το εννοείς.
Αλλά αν το εννοείς πρέπει να το λες συνέχεια γιατί οι άνθρωποι ξεχνάνε.


Τι έπαιξα στο Λαύριο - Διονύσης Σαββόπουλος

30 σχόλια:

  1. Η Αγαπη μεσα απο
    τα Αθωα ματια
    των μικρων παιδιων!
    Τι πιο Αληθινο!!

    Ειναι Υπεροχο ψυχη μου!!
    Καλο σου βραδυ!:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. (sorry, alla to pliktrologio kati epa8e k den mporo na grapso elinika)
    ...katapliktika ta paidakia!!
    H enoia tis agapis mesa apo tin agni matia ton pitsirikadon!!! telies oi atakes tous!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Tόσες διαφορετικές εκδοχές
    να ερμηνεύουν την αγάπη!!!
    Ο μικρός Θωμάς με το πιάνο με
    συγκίνησε....
    Τι όμορφα που τα βλέπουν τα παιδικά ματια και πόσο καθαρά και
    απλά!! Χωρίς δεύτερες σκέψεις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. η αγάπη...η αθώα και αληθινή αγάπη...όμορφο post! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ποσο ομορφο ολο αυτο...αν ρωτησω εσενα...η εμενα..η οποιοδηποτε αλλο ενηλικα..ειναι πιθανον να μην παρω αυτες τις απαντησεις..δεν θα ηταν υπεροχο ομως μεγαλωνοντας να βλεπαμε την αγαπη οπως οταν ημασταν παιδια?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Melodia

    τι όμορφη που είναι
    αυτή η αγάπη!
    το βρήκα τυχαία,
    και αμέσως είπα
    να το αναρτήσω στο μπλοκ,
    γιατί λέω
    αξίζει να το μοιραστώ!
    ...
    Γλυκιά μου μελωδία,
    μια όμορφη μέρα εύχομαι να έχεις,
    πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. άγγελέ μου

    μερικές είναι πολύ αστείες
    και κάποιες πολύ γλυκές!
    αχ, και τι δεν θα έδινα,
    να ξαναγινόμουν και πάλι
    παιδί!
    ...
    Μια όμορφη μέρα εύχομαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. stellabianca

    bianca μου εγώ ξετρελάθηκα με αυτό:
    "Λάμπρος 4 ετών
    Αφήνω την μεγαλύτερη αδελφή μου να με πειράζει
    γιατί η μαμά λέει ότι με πειράζει επειδή μ’ αγαπάει.
    Και μετά εγώ πειράζω την μπέιμπι σίτερ γιατί την αγαπάω."
    είναι τέλειο!
    ...
    Χαίρομαι που είσαι κοντά μας!
    Να έχεις μια όμορφη μέρα σου εύχομαι γλυκιά μου bianca!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Mad Hatter

    μεγαλώνουμε και αντί να μαθαίνουμε,
    ξεχνάμε!
    ...
    Μια όμορφη μέρα εύχομαι να έχεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. nin@

    τα παιδιά μας βάζουν
    τα γυαλιά!
    ...
    Σ' ευχαριστώ Νίνα μου!
    Μια όμορφη μέρα να σου ξημερώσει εύχομαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. love..me..not

    μεγαλώσαμε και πιστεύουμε
    ότι η αγάπη
    είναι ότι παίρνουμε
    χωρίς να δίνουμε!
    ...
    παρ' ότι μικρά
    αυτά που λένε
    δεν είναι βλακείες...
    ...
    αν το προσέξεις,
    διακρίνουν
    πολύ πιο εύκολα από εμάς
    τι είναι Αγάπη!
    ...
    Μια όμορφη μέρα εύχομαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Αχου μωρεεεε..:)
    Τι γλυκα λογακια <3

    Ξετρελα9ηκα μιλαμε!
    Πολυ αλη9ινα..μας αφηγουνται μικρες στιγμες της κα9ημερινοτητας τους...κατα βαση ανιδιοτελεις...


    Αγαπη=Ανιδιοτελεια..<3
    (Καλημεραααα!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Τα παιδικά μου χρόνια θυμάμαι και γελάω
    ταξίδια που έκανα και δεν ξανάπαω
    παιχνίδια που έπαιζα και ζαβολιές
    και ότι κι αν έβρισκα μπροστά μου να σπάω …
    Μα τώρα μου λείπουνε μου λείπουν οι φίλοι
    κι αυτή η ζωή να μου ρίχνει σκαμπίλι
    και να ‘μαι εδώ στην ίδια ιδέα,
    με άπιστα όνειρα χωρίς μια παρέα …
    Και οι άσκοπες μέρες έτσι περνούν
    τα χρόνια κυλάνε στους ίδιους ρυθμούς
    όλα διαβάζονται σε αριθμούς
    που είσαι αγάπη μου εσύ με ακούς ?
    Μάταια ψάχνω να δω να δω λίγο φως
    στα χρόνια που ζούσα θα ήμουν τυφλός
    είχα τα λίγα μα ήθελα κι άλλα
    κι έμεινα μόνος σαν άδεια μπουκάλα …
    Μα τώρα που πήγαν χάθηκαν όλα
    μόνος σε πλοίο δεν έχει κατάρτι
    που είσαι αγάπη να κάνουμε πάρτι
    να φτιάξουμε τώρα το νέο μας χάρτη …

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Τα μικρά παιδιά ξέρουν...εμείς??

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. πως να κρυφτεις απ'τα παιδια? ετσι κι αλλιως τα ξερουν ολα..
    θα ειχε ενδιαφερον παντως να ξαναρωτουσαν τα ιδια παιδια τι θα πει αγαπη σε 10 χρονια που θα εχουν μεγαλωσει!
    ομως η ουσια της αγαπης, η πραγματικη της ουσια,αυτο που εχει φτιαξει ο Θεος -οπως λεει και η μικρη Νικη- ειναι αυτη που περιγραφουν.. ολα τα υπολοιπα, τα ασχημα, ερχονται απο τη ζηλεια, τον εγωισμο, γενικα, απο δικα μας 'κατορθωματα'..
    μου αρεσε πολυ η αναρτηση σου!
    την καλημερα μου :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. τι κρίμα που καθώς μεγαλώνουμε ξεχνάμε!
    καλησπερα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. τα παιδιά, μέσα από το αθώο τους βλέμμα και την ανιδιοτέλειά τους, έχουν κατανοήσει πλήρως την έννοια της λέξης αγάπη. οι μεγάλοι είναι που έχουν μπερδέψει τα πράγματα....

    καλησπέρα + φιλί

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Κρυμμένος Μονόκερος

    δεν είπε άλλωστε ο Χριστός:
    η βασιλεία των παιδιών ανήκει
    στα παιδιά..;
    νομίζω πως αυτά τα λογάκια,
    μόνο να διαψεύσουν τα λόγια του
    δεν μπορουν!
    ...
    Ένα όμορφο βράδυ να έχεις μονόκερε μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. ΜΑΓΟΣ!

    πραγματικά φίλε μου,
    βγήκες αληθινός!
    http://nikitassoul.blogspot.com/2012/01/blog-post_14.html
    ...
    η παιδική ΑΛΗΘΙΝΗ αγάπη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Dark13Sun

    εμείς να τα βλέπουμε,
    δημήτρη μου,
    που νομίζουμε πως μεγαλώνοντας,
    όλα τα ξέρουμε,
    όλα τα γνωρίζουμε..!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Φανή

    πολύ μου άρεσε αυτή σου η σκέψη,
    Φανή μου!
    όντως θα είχε ενδιαφέρον η εξέλιξη
    και πόσο "ωραία" θα επιδρούσε
    η κοινωνία μας στις παιδικές αυτές ψυχές!
    αυτό ακριβώς είναι που μου έκανε και εμένα εντύπωση... η αναγνώριση της ανιδιοτελούς αγάπης, της χριστιανικής αγάπης δίχως τους "φόβους" αυτούς που αποκτούμε αργότερα, θέλοντας να προστατευτούμε.. (και καλά..!)
    ...
    Χαίρομαι που σου άρεσε!
    Ένα όμορφο βράδυ να έχεις Φανή μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Βάσω

    τι κρίμα Βάσω μου,
    με τόση πείρα που έχουμε
    αυτά τα μικρά
    αγγελάκια να μας
    κάνουν να φαινόμαστε...
    λες κι είμαστε εμείς τα μικρά!
    ...
    Μια όμορφη βραδιά να έχεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. ΛΥΧΝΟΣ ΚΑΙΟΜΕΝΟΣ

    πράγματι, Βίκυ μου,
    όσο μεγαλώνουμε
    τόσο τα μπερδεύουμε!
    χάνουμε την "θεία" αυτή ματιά,
    και αποκτούμε την ανθρώπινη,
    την εφήμερη...
    ...
    η ηθελημένη αδιαφορία όμως σε αυτή τη γνώση, γιατί παραμένει..;
    ...
    Φιλιά και ένα όμορφο βράδυ εύχομαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Τι γλυκιά ανάρτηση??..!!! Μπράβο που έδωσες στέγη σε τόσο όμορφες,απρόβλεπτες & αθώες ματιές !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Πόσα ξέρουν τα παιδιά...!! Είναι ΤΕΛΕΙΑ η ανάρτησή σου...από τις ομορφότερες που έχω διαβάσει. Να είσαι καλά, ν΄αγαπάς και ν΄αγαπιέσαι πάντα σαν παιδί!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Τελικά τα μικρά παιδιά αντιλαμβάνονται ευκολότερα πράγματα που...τα μεγάλα παιδιά αδυνατούν να "συλλάβουν"!Εύχομαι να βρεις τουλάχιστον και μία από αυτές τις αγάπες!
    Φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Πέλαγος των Ονείρων

    μπράβο στα παιδιά να πούμε,
    που πιο έξυπνα
    είναι τελικά
    από εμάς και ξέρουν
    τι είναι Αγάπη!
    ...
    Μια όμορφη μέρα να έχεις φίλε μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Onirokosmos

    απ' τις καλύτερες ευχές
    που μου έχει δώσει κανείς!
    ν' αγαπάς και ν' αγαπιέσαι
    σαν παιδί!
    το ίδιο θα σου ευχηθώ και εγώ
    ονειρόκοσμε...!
    ...
    Καλή σου μέρα και φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Λία

    Κατ' αρχάς καλώς ήρθες στο φτωχικό μου!
    Όντως τα παιδιά βλέπουν καθαρά,
    στην κυριολεξία...! μάλλον εμείς αργότερα δεν θέλουμε να συνεχίσουμε να βλέπουμε καθαρά...
    ...
    και πάλι απ' τις καλύτερες ευχές!
    και 'συ Λία μου να ζήσεις μέσα σε μια αγάπη σαν αυτές!
    ...
    Μια όμορφη μέρα να έχεις και πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...