Τετάρτη 25 Ιανουαρίου 2012

Μέσα απ' τις σκιές


         
          Όταν η νύχτα μοιάζει τόσο μακρινή και
τ’ άστρα σβήνουν,
          όταν το ξημέρωμα αργεί και το κρύο χορεύει
χωρίς την παρουσία του ήλιου,
          όταν όλα θλίβονται και λυπούνται,
μόνο η σκέψη πως με πίστη όλα γίνονται
τριγυρνά μέσα στο δωμάτιο…
          Μόνο με πίστη το αδύνατο γίνεται, πλέον, παρελθόν και το μέλλον πραγματικότητα
σαν τα όνειρα που ηθελημένα βλέπεις
όταν κλείνεις τα μάτια.

          Η ανάμνηση είναι, τώρα, ευχάριστη, ικανοποιητική,
…απολαυστική…
Τα αυτιά κλείνω με τα χέρια μου στις σειρήνες, τις σειρήνες της ειρωνείας, όπως έκανα πάντοτε και ο στόχος πλησιάζει όλο και πιο κοντά…
λες κι είναι ερωτευμένος!

Ακόμα θυμάμαι, αν κι όχι πολύ μακρινή ανάμνηση, πως γέλασες και πίστευες πως γνωρίζεις τα πάντα, πως έμεινες όταν άκουσες ότι όλα γίνονται…
          Όχι μόνο εσύ…
                   όχι…
όχι…
και με όλους έτσι γίνεται…
                             …
          Γι’ αυτό λοιπόν, άκουσε, πως, εδώ, όταν
το χαρτί ζωγραφίζεται από τον ποιητή,
                   τίποτε στον κόσμο δεν σταματά
                             τα όνειρα…
                                   …που πραγματοποιούνται!

© copyright, ανδρέας λισσόβας


Όχι και να κλαίμε - Δημήτρης Ζερβουδάκης

24 σχόλια:

  1. Ποτέ δεν κουράστηκε η ψυχή
    να "ταξιδεύει"..κι αν κάποτε σταματάει
    είναι γιατί μαζεύει
    δυνάμεις και όνειρα για άλλα πολλά
    "ταξίδια"...όμορφα σαν το χαρτί του ποιητή!!

    Καλό και όμορφο βράδυ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Έτσι είναι Αντρεα..τα ονειρα ειναι πραγματοποιήσιμα οταν τα υπηρετουμε με πιστη εντιμοτητα και αφοσίωση.

    Ο Κώστας Ουράνης υπήρξε σαφέστατος:

    Ατσάλινος και σοβαρός απάνω στ' άλογό του το αχαμνό, του Θερβαντές ο ήρωας περνάει, και πίσω του, το στωικό γαϊδούρι του καβάλα
    ο ιπποκόμος του ο χοντρός αγάλια ακολουθάει.
    Αιώνες που ξεκίνησε κι αιώνες που διαβαίνει με σφραγισμένα επίσημα, ερμητικά τα χείλια και με τα μάτια εκστατικά, το χέρι στο κοντάρι,
    πηγαίνοντας στα γαλανά της Χίμαιρας βασίλεια...
    Στο πέρασμά του απ' τους πλατειούς του κόσμου δρόμους, όσοι
    τον συντυχαίνουν, για τρελλό τον παίρνουν, τον κοιτάνε,
    τον δείχνει ο ένας του αλλουνού -κι ειρωνικά γελάνε
    Ω ποιητή! παρόμοια στο διάβα σου οι κοινοί οι άνθρωποι χασκαρίζουνε. Άσε τους να γελάνε:

    οι Δον Κιχώτες παν μπροστά κι οι Σάντσοι ακολουθάνε!

    Όμορφο βράδυ εύχομαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ξυλινέ μου μακάρι να είχα την πίστη σου στα όνειρα...χωρίς ποτέ να σταματήσω να ονειρεύομαι, να ελπίζω...η πίστη μου έχει ραγίσματα, με θλίβουν.
    Τουλάχιστον κρατάω τα ταξίδια του νου που με παρασέρνουν σε κόσμους
    που δεν με πληγώνουν πια.

    Σε φιλώ και σου εύχομαι μια ήρεμη νύχτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ...η πίστη, όπου κυριαρχεί ειλικρινά, πάντα καταφέρνει κ πραγματοποιεί κ φέρνει κοντά κ τους πιο μακρινούς στόχους!!!
    Καλό ξημέρωμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλως σε βρηκα chevalier που λενε και οι Γαλλοι. Δεν ξερω, η πιστη με φοβιζει, η ελπιδα ακομα περισσοτερο. Θα ονομαζα παθος αυτο που καθοδηγει τους ανθρωπους να επιβαλλονται στην πραγματικοτητα και να βλεπουν τα ονειρα τους να χαρασσονται στον καμβα της ζωης τους.

    Και αν ειναι να μεινουν ονειρα ας μεινουν. Εχουμε ακομα την επομενη μερα για να ζησουμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. δεν ξέρω, Αντρέα μου. να πιστέψουμε σε τι; να ελπίσουμε σε τι; σε τι ν' ονειρευτούμε;
    η μόνη άντληση ελπίδας και πίστης και όνειρου είναι η αγάπη και μόνο....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. 'μόνο η σκέψη πως με πίστη όλα γίνονται
    τριγυρνά μέσα στο δωμάτιο…'

    'ζουσα για χρονια πολλα με ενα ονειρο ανταμα' που λεει κ ο στιχος, και καθε φορα που ενιωθα οτι απομακρυνομαι, ενα ξωτικο μου ελεγε πως πρεπει να εχω πιστη και τοτε ολα θα γινουν πραγματικοτητα, γιατι οταν θελεις κατι πολυ, ολο το συμπαν, ο θεος, συνομοτει για να το καταφερεις..

    ακομα κι αν δεν τα καταφερεις ομως, καποιος λογος θα υπαρχει. και για ο,τι σου στερηθηκε θα σου δοθει κατι καλυτερο. παντα.. γιατι..ολα γινονται για καποιο λογο..

    τα φιλια μου! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ζητείται Ελπίς. Από όνειρα άφθονα. Γι αυτό δεν αντιστέκεται το μάτι στο δάκρυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Alks

    αυτό είναι το εκπληκτικό με την ψυχή!
    εκεί που πιστεύεις,
    πως όλα τελείωσαν,
    βρίσκεις δυνάμεις
    για να συνεχίσεις...!
    ...
    Ένα όμορφο βράδυ εύχομαι να έχεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. AERIKO

    Μαρία μου ούτε να σκέφτομαι
    δεν θέλω
    έναν κόσμο χωρίς όνειρα!
    μια ζωή που
    παραμένει πεζή...
    ...
    "οι Δον Κιχώτες παν μπροστά κι οι Σάντσοι ακολουθάνε!"
    αυτό θα το κρατήσω μότο...!
    (όπως και το ποίημα του Ουράνη!)
    ...
    Μια όμορφη βραδιά να έχεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Levina

    δυστυχώς, όλοι ραγίζουμε,
    και η πίστη μας είναι...
    άπιστη!
    δεν είναι εύκολο
    να κρατάς την πίστη σου
    ακέραιη,
    να παραμένεις προσηλωμένος
    στα όνειρα σου!
    ούτε όμως είναι ακατόρθωτο,
    ούτε μια προσπάθεια
    θα είναι απέλπιδη..!
    ...
    δεν μπορείς να φανταστείς όμως,
    που μπορείς να βρεις
    δυνάμεις,
    όταν ...πέφτεις
    για να ξανασηκωθείς!
    ...
    Φιλιά και μια όμορφη βραδιά εύχομαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. άγγελέ μου

    πόσες φορές στη ζωή μας,
    έγιναν πράγματα
    που μονάχα
    ένας τρελός
    θα πίστευε
    ότι ήταν πιθανά...;
    ...
    Μια όμορφη βραδιά να περάσεις άγγελε μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ο Αλχημιστής

    Καλώς ήρθες στο φτωχικό μου,
    Αλχημιστή!
    πάθος θα έλεγα ότι είναι η δύναμη,
    η ενεργητικότητα που σε οδηγεί
    σε έναν στόχο,
    μα το πάθος είναι λειψό
    δίχως πίστη...
    η πίστη είναι αυτό που ακριβώς
    χρειάζεται το πάθος:
    την προσήλωση στον στόχο,
    την προσήλωση ακόμα κι όταν όλα
    φαντάζουν απίθανα...
    ...
    κι αν είναι να μην πραγματοποιηθούν τα όνειρα... τουλάχιστον θα έχεις κάτι για να ελπίζεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. ΛΥΧΝΟΣ ΚΑΙΟΜΕΝΟΣ

    dum spiro spero...
    δεν θα διαφωνήσω, Βίκυ μου,
    πως μόνο η αγάπη είναι
    άντληση ελπίδας και πίστης ενός, και όχι μόνο, ονείρου!
    ...
    αλλά και πάλι αν είναι έτσι,
    γιατί να μην κάνουμε
    τα Πάντα
    γύρω μας...
    Αγάπη...;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Φανή

    Φανή μου, δεν έχω κάτι
    να προσθέσω σε αυτά που είπες!
    είναι ακριβώς ότι πιστεύω και εγώ...!
    ...
    μοιάζουμε εμείς,
    έτσι δεν έχουμε πει..;
    ...
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Estella

    Κατ' αρχάς estella μου,
    καλώς ήρθες στο φτωχικό μου!
    ...
    ξέρεις κάτι..;
    πιο δύσκολο πιστεύω,
    να κρατήσεις δάκρυα χαράς
    και ευτυχίας
    από αυτά της λύπης...
    ...
    "Όταν η νύχτα μοιάζει τόσο μακρινή και
    τ’ άστρα σβήνουν,
    όταν το ξημέρωμα αργεί και το κρύο χορεύει
    χωρίς την παρουσία του ήλιου,
    όταν όλα θλίβονται και λυπούνται,
    μόνο η σκέψη πως με πίστη όλα γίνονται
    τριγυρνά μέσα στο δωμάτιο…"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. μείνε "πιστός"
    δε θα χάσεις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Θυμαμαι:"Δύναμη έχουμε....Πίστη δεν εχουμε!"

    Μην σταματήσεις να Πιστευεις και να Ελπιζεις....Ποτέ Αντρεα μου!

    Καλο μεσημερι ψυχη μου,να μου προσεχεις,σε φιλω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. μυστήριο κορίτσι

    μην σταματάς..!
    κάποιοι από μόνοι τους
    είναι όνειρα
    κι άλλοι
    εφιάλτες...
    προτιμώ το πρώτο...
    ...
    Καλό βράδυ να έχεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Dark13Sun

    ακόμη κι όταν χάνεις,
    πολλά
    κερδίζεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Melodia

    κι όμως, το ξεχνάμε!
    ...
    με τους ανθρώπους,
    που έχω γύρω μου,
    Γιάννα μου,
    δεν νομίζω
    να σταματήσω να ελπίζω
    ποτέ!
    ...
    Μελωδία μου μια όμορφη βραδιά να έχεις!
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Να μη φοβάσαι τις σκιές - είναι η απόδειξη του ότι υπάρχει φως κάπου κοντά! Kαι τα όνειρα προσφέρουν άπλετο φως!!!!! Καλή σου μέρα Ιππότη, που μόνο Ξύλινος ΔΕΝ είσαι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Onirokosmos

    πολύ μου άρεσε αυτό!
    τα όνειρα σαν το φως,
    διώχνουν το σκοτάδι του φόβου...
    ...
    Την καλησπέρα μου, ονειρόκοσμε,
    και σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...